“من یک درمانگر هستم ، در اینجا نحوه مقابله با درام شکرگذاری”


شکرگذاری همیشه تعطیلات مورد علاقه من بوده است و با گذشت سالها خانه من در اوکلاهما به محل تجمع بسیاری از خانواده ام تبدیل شده است – مردم برای جشن گرفتن از نیویورک ، لوئیزیانا ، تگزاس و فلوریدا به اینجا می آیند. من اهل لوئیزیانا هستم ، بنابراین یکی از بزرگترین شادیهایی که در تعطیلات تجربه می کنم بیرون آوردن چدن 10 گالنی و تهیه گامبو یا جامبالای برای میزها است.

اما امسال این فقط خانواده هسته ای من خواهد بود ، زیرا ما تصمیم گرفته ایم جشن همیشگی خود را با توجه به بیماری همه گیر کنار بگذاریم. اگرچه ترجیح می دادیم شخصاً ملاقات کنیم ، در عوض با برنامه ریزی یک جلسه چت ویدیویی خانوادگی و یک شب بازی مجازی سازگار شده ایم.

مانند همه ما ، من می دانم که این شکرگذاری بسیار متفاوت است ، و در کار خود به عنوان یک درمانگر ، من قبلاً دست اول (البته به صورت دیجیتال!) تأثیر همه گیر امسال را بر سلامت روان بیمارانم دیده ام. بنابراین ، من بسیار عمدی بودم که از بیماران در مورد برنامه های آنها و احساس آنها س askال کردم. برای کسانی که در گروههای بزرگ جمع نمی شوند ، احساس غم و اندوه از کمبود وقت در کنار خانواده دیدم. برای برخی از بیماران من ، و همچنین بسیاری دیگر در آمریکا ، این تعطیلات فقط یادآوری چیزی است که در نتیجه این بیماری همه گیر برداشته شده است.

من همچنین بیمارانی را دیده ام که نگران همه گیری و انتخابات ریاست جمهوری اخیر هستند که نکات بحث برانگیزی در جشن های امسال خواهد بود. اگرچه درگیری سیاسی در لیست بیماران پاندمیک من پایین است ، اما افراد زیادی در این شکرگذاری با یک یا هر دو مسئله دست و پنجه نرم می کنند.

هنگامی که خانواده شما بر سر اتحاد مجدد با یکدیگر درگیر هستند
من چند بیمار دارم که توصیه های فاصله را در طول سال دنبال می کنند ، اما از این همه گیری چنان خسته شده اند که به هر حال تصمیم گرفته اند دوباره به هم بپیوندند. از نظر بسیاری ، این مسئله باعث افزایش نگرانی در مورد چگونگی انجام این کار با حداکثر ایمنی ممکن شده است.

اگر خانواده شما دوباره به هم پیوستند و شما از این تصمیم راضی نیستید ، باید یک دقیقه وقت بگذارید تا نفس بکشید و سپس تصمیم بگیرید که این تصمیم چگونه بر شما تأثیر می گذارد و چگونه ادامه خواهید داد. برای کسانی که به دلیل توصیه های همه گیر در آنجا حضور ندارند ، من آنها را تشویق می کنم که در این تصمیم قاطعانه بایستند. شما برای خانواده خود محدودیتی تعیین کرده اید – انجام آن واقعاً سخت است. و با این وجود گزینه هایی وجود دارد که بین حضور شخصی و اصلاً درگیر نبودن است. آیا می توانید بخشی از روز یک فیلم فیلمبرداری کنید و از آن طریق “بازدید” کنید؟ اگر قرار است در آنجا شرکت کنید ، علی رغم اختلاف نظر در مورد این گردهمایی ، توصیه می کنم از قبل برنامه ریزی کنید که چگونه با احساساتی که ایجاد می کند کنار بیایید. من پیشنهاد می کنم که بیماران من قبل از شرکت در تمرینات مدیتیشن یا تمدد اعصاب شرکت کنند و در صورت لزوم استراحت کافی را برای کاهش تنش رو به رشد بگذارند.

از طرف دیگر ، اگر گردهمایی شکرگذاری شما بدون توافق اتفاق نظر لغو شود ، قطعاً مقابله با عصبانیتی که می تواند ایجاد کند دشوار است. باز هم ، برای کسانی که پذیرای یک جلسه مجازی هستند ، دیدن همدیگر از این طریق می تواند به رفع برخی از استرس ها و اضطراب ها کمک کند. اگر ناامیدی ها به سرعت برطرف نشد ، به این شخص فضا بدهید تا خودش به تنهایی با این احساسات کنار بیاید. شما همیشه می توانید به وضعیت موجود در آینده بپردازید.

به طور کلی ، لازم به یادآوری است که تعامل خانوادگی به خودی خود می تواند استرس زا باشد – برای برخی از بیماران من بیش از حد است ، و برای دیگران – کافی نیست. اگر پهنای باند عاطفی دارید که می توانید چنین مجامعی را اداره کنید ، عالی است ، اما اگر یکی از اعضای خانواده در آن حضور ندارد ، به خاطر داشته باشید که برخی از افراد واقعا با آنها دست و پنجه نرم می کنند. این ممکن است به دلیل درگیری باشد ، اما ممکن است به یک اختلال عمده روانی مانند اضطراب یا افسردگی نیز مربوط باشد. علیرغم تمرکز ما بر بیماری همه گیر ، دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا مردم ممکن است حضور در آن را انتخاب نکنند – سعی کنید نتیجه گیری نکنید.

درباره اختلاف نظر در مورد سیاست یا همه گیر بحث کنید
من واقعاً معتقدم که مردم باید خودشان تعیین کنند که در شکرگذاری چه چیزی برای آنها مهمترین است و بر این اساس برنامه ریزی کنند – آیا آنها با هم جشن می گیرند یا نظرات شما را پخش می کنند؟

خوشبختانه ، اکثر بیمارانی که من با آنها کار می کنم چنین جمع های کوچکی دارند و یا در خارج از خانواده هسته ای خود جمع نمی شوند که از این سطح از درگیری جلوگیری می شود. برای بیماران من که هنوز در حال جمع شدن هستند ، بسیاری از آنها قانون “بدون گفتگوی سیاسی” را ارائه داده اند. من پیشنهاد می کنم از قبل حد و مرزی تعیین کنید ، و اگر مکالمه تلاش کند برگردد ، ما چیزهای نقش آفرینی داریم که آنها می توانند برای تقویت این مرزها بگویند. یک بیمار که من قبل از شکرگذاری 2019 با او کار کردم در پاسخگویی به اقوام که دکمه های او را فشار داده اند بدون عصبانی شدن و فریاد زدن مشکل داشت. این واکنش منفی اغلب منجر به گفتن سخنان وی می شود که بهبودی خانواده و لذت بردن از بقیه روز را برای خانواده دشوار می کند – که منجر به پشیمانی و گناه می شود. ما روی شناسایی عوامل محرک و همچنین سیگنالهای جسمی و عاطفی که معمولاً قبل از طغیانهای او بودند ، کار کردیم. سپس ما روش های مفیدتری را برای ابراز و خنثی سازی خشم قبل از اینکه عصبانیت به گونه ای پشیمان شود ، بازی کردیم. این چیزی است که شما می توانید به راحتی با یکی از اعضای خانواده که با او نزدیک هستید تمرین کنید.

شما همچنین می توانید پیش از این برای کسانی که انتظار می رود به جشن شما بپیوندند پیام هایی را ارسال کنید ، و از خود گذشتگی هایی را که امسال انجام داده است ابراز داشته و تمایل خود را برای گردهمایی بیان کنید ، که به دلیل اختلافات سیاسی داغ نمی شود. من درصد کمی از بیماران را دارم که مزیت بالقوه داشتن این مکالمات را بیشتر از خطر انفجار می دانند. در اینجا من آنچه را که با بیمارانم کار کرده ام پیشنهاد می کنم – تعیین برخی قوانین برای مکالمه برای جلوگیری از انفجار جدی. این قوانین ممکن است شامل موارد زیر باشد: یک شخص در یک زمان ، بدون فریاد زدن یا فریاد زدن نام ها و کلمات زشت صحبت می کند.


تصویر اصلی یک خانواده در روز شکرگذاری.
گتی / iStock

مدیریت دیدگاه های مختلف خانوادگی به روشی سالم
به یاد داشته باشید که معمولاً مفید نیست که با این تفکر که نظر شخصی را درباره عقاید سیاسی وی تغییر می دهید ، وارد گفتگو شوید. متأسفانه ، عقاید مخالف خاصی وجود دارد که افراد به سختی می توانند در یک رابطه معنادار باشند. تجربه این مسئله با یک عزیز بسیار دشوار است.

اخیراً فهمیدم که من چندین بیمار دارم که در خانواده های محافظه کار اجتماعی تربیت شده اند ، اما متوجه شده اند که با ورود آنها به دنیا ، اعتقادات آنها تغییر کرده است. فضای سیاسی فعلی قطعاً این اختلافات را برجسته و تنش ایجاد کرده است. من با بیماری کار می کنم که خواهر و برادری دارد و نظر دیگری در مورد نژادپرستی و عدالت اجتماعی دارد و دوست دارد در مورد این وقایع به گونه ای صحبت کند که احساس ناراحتی برای او ایجاد کند. در چندین مورد ، او سعی کرد با این خواهر یا برادر مرزبندی کند اما نتیجه ای نداشت. پس از تلاش های فراوان ، او تصمیم می گیرد که مجبور باشد تعامل خود را با برادر یا خواهرش محدود کند. این یک تصمیم آسان نیست ، اما او متوجه بهبود اضطراب و تغییرات خلقی شده است که پس از اجتماعات خانوادگی تجربه خواهد کرد. اگر در چنین شرایطی هستید ، شاید ارزش این را داشته باشد که آیا مزایای دیدن بقیه اعضای خانواده در روز شکرگذاری واقعاً بیشتر از اعضای خانواده مخصوصاً ناامیدکننده است؟

با این حال ، برای درک دیدگاه سیاسی مخالف این شخص ، ممکن است داشتن یک مکالمه مفید باشد. من موقعیت هایی را در سطح شخصی و شغلی دیده ام که فقط با توضیح دادن کسی در مورد اهمیت یک مسئله خاص برای وی می توانند ایده واقعی آن شخص را به شما ارائه دهند. اگر به هر دو طرف این فرصت داده شود ، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

اگر واقعا تنش افزایش یابد چگونه می توان کنار آمد
پیشنهاد می کنم اگر در این شکرگذاری مشاجره ای پیش آمد ، سعی کنید به خود یادآوری کنید که گفتگو عملاً تمام شده است. در صورت فریاد کشیدن و احساسات فراوان ، هیچ کس نمی تواند حرف دیگران را بشنود. مکالمه نیاز به حداقل گوش دادن به سخنان طرف مقابل دارد.

اگر واقعاً دچار تنش شدید ، برخی از نکاتی که به بیماران توصیه می کنم شامل موارد زیر است: پایین آوردن عمدی صدا و صحبت کردن به روشی آرام و آرام. گاهی اوقات طرف مقابل شما را نگاه می کند. ممکن است مفید باشد که چند قدم به عقب بروید یا از نظر جسمی از فرد جدا شوید و چند نفس عمیق بکشید.

اینها نکات و پیشنهاداتی است که ممکن است م workثر باشد ، اما مسلماً هر خانواده ای متفاوت است.

به طور کلی ، سال 2020 به من آموخته است که همه ما در زندگی خود وقفه های تجاری داریم و گاهی تا وقتی با آنها روبرو نمی شویم نمی دانیم چه هستند. بعضی اوقات ارزش ها و سیستم اعتقادی ما چنان با شخص دیگری مخالف است که تنها کاری که می توانیم برای حل تعارض انجام دهیم کاهش یا متوقف کردن تعامل است. این به ویژه هنگامی دردناک است که آنها افرادی هستند که ما قبل از درگیری با آنها روابط برقرار کرده ایم.

بعضی اوقات ما باید بین نیاز درست بودن و نیاز به جامعه بودن یکی را انتخاب کنیم. کنار گذاشتن معاملات ، این تلاش برای درست بودن همیشه می تواند بسیار تنها باشد و یک چیزی که امسال قطعاً به ما آموخته این است که ارزش یک رابطه واقعی بی ارزش است.

دکتر نیکول واشنگتن روانپزشک ، مدرس ، نویسنده و پادکستر دارای مجوز هیئت مدیره است که بر نیازهای بهداشت روانی پزشکان و سایر متخصصان بهداشت روان که به دلیل لکه دار بودن یا مشغله زیاد به دنبال درمان نیستند ، تمرکز دارد. می توانید او را از طریق توییتر دنبال کنید drnicolepsych.

تمام نظرات بیان شده در این قطعه نظر نویسنده است.




منبع: memory-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>