ناخن های قوی و سالم می تواند نشان دهنده سلامت خوب باشد ، اما گاهی اوقات ناخن های ما آنطور که ما می خواهیم قوی نیستند.

خبر خوب این است که ما همیشه می توانیم تغییراتی در شیوه زندگی و عادات خود ایجاد کنیم تا به تقویت ناخن ها کمک کرده و آنها را به جایی که دوست داریم برساند. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

 

1. مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین (همچنین به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 شناخته می شود) یکی از ویتامین های گروه B است. از آنجا که محلول در آب است ، توسط بدن ذخیره نمی شود ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آن را روزانه مصرف می کنید.

 

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن ها کمک کند و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک می کند. می توان آن را در غذاهایی مانند ساردین ، تخم مرغ پخته و حبوبات یافت ، یا می توانید ویتامین B یا مکمل مصرف کنید.

 

قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

 

2. قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

خیساندن بیش از حد در آب می تواند ناخن های شما را ضعیف و شکننده کند. هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام استحمام دستان خود را از آب دور نگه دارید.

 

البته غیرممکن است که همیشه از غوطه وری در دستان خود جلوگیری کنید ، اما این نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

3. هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی ، ناخن ها شکننده می شوند و به راحتی می شکنند و پوست می کنند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت را حفظ کرده و قوی بمانند.

 

طراحی شده توسط پروژه Rubicon

4. به رژیم غذایی خود توجه کنید

اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مولتی ویتامین با مواد معدنی استفاده می کنید. رژیم غذایی فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مهم می تواند بر کل بدن شما از جمله ناخن تاثیر بگذارد.

 

5. مراقب محصولاتی باشید که استفاده می کنید

بسیاری از لاک ها یا درمان های ناخن حاوی مواد شیمیایی سخت هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده لاک ناخن حاوی استون باید اجتناب شود زیرا می تواند به ناخن ها آسیب برساند.

 

به دنبال لاک و خیس ناخن غیر سمی و پاک کننده لاک بدون استون باشید.

 

6. در صورت امکان از استفاده از ناخن ژل یا اکریلیک خودداری کنید

در حالی که اینها به عنوان جایگزینی آسان برای کسانی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند ، توصیه می شود ، استفاده مکرر از آنها می تواند باعث کندن ناخن های شما شود که باعث ضعیف شدن آنها می شود. اگر باید آنها را تهیه کنید ، آنها را به طور مداوم نپوشید.

 

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز برای لاک ژل به عنوان یک عامل خطر شناخته شده است منبع موثری برای سرطان ، اگرچه قرار گرفتن در معرض آن بسیار کمتر از چیزی است که با تجهیزات برنزه کننده UV دریافت می کنید. قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن در معرض پوست ، از ناخن سالم نیز پیر می شود.

 

۷- به ناخن های خود لاک بزنید

در همین راستا ، اگرچه لاک ناخن زیبا به نظر می رسد ، ناخن های شما نیاز به تنفس دارند. استفاده مداوم از لاک ، حتی لاک غیر سمی ، می تواند ناخن را ضعیف کند.

 

پس از استفاده از لاک ناخن به مدت یک هفته یا بیشتر ، لاک ناخن را با پاک کننده لاک بدون استون بردارید و سپس بگذارید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشند.

 

8. ناخن های خود را در طرف کوتاه نگه دارید

ناخن های بلند به احتمال زیاد می شکنند و روی چیزهایی گیر می کنند ، در حالی که ناخن های کوتاه تر احتمال خرد شدن ، ترک خوردن یا شکافتن ندارند و به استحکام آنها کمک می کند.

 

9. از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

در عوض ، از پد انگشتان خود برای باز کردن قوطی نوشابه استفاده کنید یا از گیره کاغذ برای رسیدن به چیزی در یک فضای کوچک استفاده کنید. استفاده از ناخن ها به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستن و خرد شدن شود که به نوبه خود می تواند ناخن را ضعیف کند.

 

10. از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید

پس از برداشتن لاک ، یا اگر فکر می کنید که به اندازه کافی هیدراته نشده اید ، از کرم دست روی دستان خود استفاده کنید و مطمئن شوید که ناخن ها را مرطوب می کنید. این کار را می توانید هر بار که دستان خود را می شویید انجام دهید.

 

11. از خشک کردن محصولات خودداری کنید

اگر از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید ، سعی کنید آن را روی ناخن خود نگذارید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها فاجعه بار باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ناخن ها (و دست ها) را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.